jak zaczac cwiczyc

cztery sposoby jak zacząć ćwiczyć

Jak zacząć ćwiczyć?

prawidłowa odpowiedź jest tylko jedna! ZDROWO!!

Jeżeli pójdziesz na cross fit prosto od biurka w najlepszym przypadku szybko się zniechęcisz, a w najgorszym szybko nabawisz się kontuzji. Dlatego poniżej przedstawiam kilka sposobów na to by swoje pierwsze kroki w sportowym świecie stawiać bezpiecznie!

Basen:

Pływanie znacznie zwiększa Twoją pojemność płuc, co później znacznie ułatwia ćwiczenia wydajnościowe. Ponadto, jeśli pływasz z poprawną techniką, wzmacniasz mięśnie kręgosłupa. Dzięki czemu łatwiej unikniesz kontuzji. Pływanie pozwala też rozciągać niektóre partie mięśni.

Rozciąganie:

Mało która dyscyplina nie wymaga rozciągniętego ciała. No chyba tylko szachy i jeździectwo. Dobre rozciągnięcie jest wręcz konieczne, by uniknąć ciężkich kontuzji.  Chcielibyście artykuł o tym jak prawidłowo się rozciągać? Piszcie w komentarzach.

Ćwiczenia statyczne:

Ćwiczenia statyczne są dobre, gdyż przy nich początkującemu ciężko zrobić sobie krzywdę. Do takich ćwiczeń zalicza się np. plank lub krzesełko. Wiele ćwiczeń „core” jest własnie ćwiczeniami statycznymi(ale o nich zaraz napiszę).

Mięśnie Core:

Trening dobry dla każdego! Poznaje odkryć zupełnie nowe możliwości ciała. Zwiększa świadomość ciała. A także wzmacniając mięśnie kręgosłupa, nie tylko zbawiennie wpływa na wygląd sylwetki, ale także (znowu) zapobiega kontuzjom.

 

Mam nadzieję, że powyższe akapity pomogą Wam nie tylko zabrać się za trening, ale także rozwinąć swoją kondycję w sposób zdrowy i przyjemny.