a

Alkoholika trudno wyleczyć w barze

Idę na zakupy z postanowieniem, że nie będę jadła słodyczy i uda mi się już przejść cały sklep nie wkładając do koszyka czekolady. Stoję w kolejce do kasy, a przy kasie cały bufet z batonami, czekoladkami i innymi słodkościami. Brzmi znajomo? Wejdź do najbliższego sklepu spożywczego, weź dowolny produkt z półki i przeczytaj na etykiecie skład. Cukier, cała masa cukru we wszystkim. W rzeczywistości większość jedzenia zawiera cukier czy to w formie fruktozy, czy sacharozy. Nawet jeżeli nie jemy słodyczy, dostarczamy organizmowi zbyt wiele cukru. Dokładanie dodatkowych ilości w postaci słodyczy i batoników może poważnie zagrozić naszemu zdrowiu.

Wczoraj poszłam z koleżanką na kawę, pogadać, pośmiać się. Zamówiłam wyciskany sok z pomarańczy, jedyna rzecz, która była bez cukru. Koleżanka zamawia kawę i ciasto. A, że głupio jej samej tak jeść, to co chwilę mi proponuje.

Przychodzę dziś rano do pracy z silnym postanowieniem, że nie jem już słodyczy i cukru. Pierwsze na co trafiam rano w kuchni to pralinki czekoladowe przywiezione przez kolegę, który właśnie wrócił z Austrii. Powstrzymuję się i idę do komputera, ale każde wejście do kuchni jest wyzwaniem.

Czyż nie tak właśnie czuje się alkoholik w barze? Tylko ja w tym słodkim barze jestem non stop. A więc jak poradzić sobie na początku, kiedy ciągle mamy kontakt ze słodyczami i cukrem a mamy na nie ochotę?

ZALECENIA NA PIERWSZY TYDZIEŃ ODWYKU 

1. Zmniejsz ilość dodawanego cukru do kawy lub herbaty o połowę.  Wstyd przyznać, ale słodziłam kawę. Przez ostatni tydzień dodawałam o 1 łyżeczkę cukru mniej i czuję że jestem gotowa, aby zupełnie z niego zrezygnować.
2. Spróbuj zrezygnować ze słodkich śniadań. Zamiast tego zjedz jajecznicę lub jajko na twardo.
3. Zrezygnuj z gazowanych napojów i soków.

 

Te 3 małe postanowienia pomagają mi powolutku odzwyczajać się od cukru. Dodatkowym wsparciem jest dla mnie wyzwanie 30 dni bez cukru. Trzymajcie za mnie kciuki, a i sami zastanówcie się nad postanowieniem zmniejszenia ilości cukru w diecie.