11752647_m

6 pytań dzięki którym zmotywujesz się do treningu

Jeśli czytasz ten post to pewnie szukasz motywacji. Ja też szukałam jej długi czas.

Stare chińskie przysłowie mówi, że „Podróż tysiąca mil zaczyna się od pierwszego kroku „. Często trudno jest wyobrazić nam sobie koniec podróży, ale jesteśmy w stanie wyobrazić sobie  pierwszy krok. Dziś Twoim pierwszym krokiem do regularnych treningów będzie odpowiedź na 6 ważnych pytań.

A więc, do dzieła. Weź kartkę i zapisz na niej dla siebie samego odpowiedzi na poniższe pytania.

  1. Dlaczego chciałbyś zacząć ćwiczyć? (Znajdź cel działania. Jeśli Twoje odpowiedzi są zbyt ogólne, postaraj się zadać sobie pytanie dlaczego kilka razy.)
  2. Określ swój poziom motywacji od 1 do 10. Gdzie, 1- oznacza całkowitą niegotowość, 10 – całkowitą gotowość.
  3. Zastanów się dlaczego nie wybrałeś mniejszej liczby? Jeśli Twoja liczba to 1 to pomyśl co mógłbyś zrobić, żeby jeden zamieniło się w 2?
  4. Wyobraź sobie, że zacząłeś ćwiczyć regularnie, jakie byłyby tego pozytywne skutki? (Pamiętaj, aby nie koncentrować się na tym jak zacząć ćwiczyć, tylko jakie byłby korzyści z tego, że ćwiczysz regularnie.)
  5. Dlaczego te skutki są dla Ciebie ważne?
  6. Jaki byłby następny krok?

Jeśli uczciwie odpowiesz sobie na te pytania i dotrzesz do na prawdę osobistych motywów działania to znajdziesz sposób żeby zrobić pierwszy krok do regularnych treningów, potem kolejny i następny.

Powoli zaczniesz widzieć efekty i resztę drogi do wymarzonego celu. Ważne jest żeby motywacja do działania pochodziła od nas samych. Twoja motywacja jest w Tobie, musisz jedynie ułatwić sobie dostęp do niej.

Zacznij od małych celów, łatwiejszych do realizacji np. połóż na widoku, koło miejsca gdzie często przebywasz strój sportowy, matę do ćwiczeń lub buty do biegania, zdziwisz się, ale to działa. Dodaj do zakładek w przeglądarce naszą stronę i ulubiony trening Podejmij-wyzwanie.pl  Zacznij od prostego treningu, ale powtarzaj go codziennie, aby wyrobić w sobie nawyk. Mogą to być na początek tylko przysiady. 30 dni przysiadów

Jeśli Ty sobie nie poradzisz to kto? Spójrz w lustro. Przyjrzyj się uważnie. Osoba na którą teraz patrzysz jest Twoim nowym trenerem.

Zmotywowany? Wejdź tutaj i wybierz wyzwanie dla siebie.

Artykuł przygotowany na podstawie Metody Motywacji Błyskawicznej (MMB) Prof. Michaela V. Pantalona z Uniwersytetu Yale. ( Motywacja błyskawiczna w praktyce. Michael V. Pantalon)